Přeskočit na hlavní obsah

Bergooglio: Amoris laetitia je prý tomistická

Dubia 4 biskupů Falešného proroka nejen rozzlobila, ale rozhodl se zřejmě hájit, a tak se nechal slyšet, že nauka jeho exhortace Amoris laetitia je tomistická a užil k tomu vypečeně demagogické zdůvodnění, které překurováním učení o pozitivních zákonech  zakrývá podstatu věci.

Bergooglio pravil:


Celá morální oblast byla omezena na „lze“ a „nelze“, „odtud potud“. Upozorňuje, že od té doby morální teologie pokročila kupředu. Je sice třeba vyvarovat se situacionismu, ale na druhé straně je potřeba probudit velké bohatství, jaké obsahuje dimenze rozlišování – a právě to je vlastní velké scholastice, dodává papež František. Sv. Tomáš a sv. Bonaventura říkají, že obecný princip platí pro všechny, avšak – a to říkají jasně – otázka se rozrůzňuje v té míře, v jaké se postupuje k jednotlivostem, a nabývá různých odstínů, aniž by se obecný princip měnil. Tato scholastická metoda má svoji platnost, konstatuje papež. Je to také metoda, kterou užívá Katechismus katolické církve i poslední apoštolská exhortace Amoris laetitia po rozlišování, na kterém se podílela celá církev prostřednictvím dvou synod. „Morálka obsažená v Amoris laetitia je tomistická".
( Zdroj: http://radiovaticana.cz/clanek.php4?id=24787 ).

Tupý právní pozitivismus, legalismus a zákonictví je skutečně na hony vzdálené tomistickému porozumění zákonu, spravedlnosti a epikii, na což upozorňuje již Kristus, když připomíná, že  sobota je pro člověka. Fakt, že litera pozitivního zákona Božského i lidského nezavazuje tam, kde je jeho aplikace v rozporu s jeho smyslem, či ukládá nezvykle obtížné břemeno je skutečně tomistický, nicméně  princip dubia lex nulla lex (pochybný zákon, žádný zákon) se vztahuje výhradně a pouze na právo pozitvní lidské či Boží, nikoliv na negativní normy Božího zákona, které jsou jak správně připomíná Jan Pavel II. v encyklice Veritatis splendor závazné vždy a za všech okolností. Tak je z vážných důvodů možné jednat mimo "jízdní řád" a nejít pro nemoc či velkou vzdálenost v neděli na mši sv., ale není nikdy dovoleno smilnit, cizoložit, či se např. rouhat. 


Begooglio však zaváděním falešného milosrdenství k cizoložníkům demagogicky zneužívá tradiční učení o pozitivních normách za určitých okolností nezávazných k tomu, aby je nepřijatelně rozšiřoval na normy negativní, deontologické, které není nikdy dovoleno porušit, protože jejich porušení jsou zla sama o sobě.

Falešný prorok měl jedinečnou příležitost věc vysvětlit a odvolat, nicméně se rozhodl pokračovat v nastoupeném kursu a svou hnusnou exhortaci hájit i nadále.

Komentáře

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kdo je fr. Albert T.O.P. alias psudoodporák Jakub Augustin Valenta

Ačkoliv se stále více utahují šrouby politické korektnosti, patří k učení Církve mj. odmítnutí ideologie absolutní svobody slova, která je zednářským výdobytkem odsouzeným mj. encyklikou Mirari vos arbitramur Řehoře XVI. Nedomnívám se, že je správné postihovat např. politicky nekorektní názory na některé historické události či vyhazovat kvůli tomu lidi z práce. Přesto civilizovaný stát musí určité projevy škodící obecnému dobru (např. pornografie, pomluvy, hlásání bludů) omezit. S pobavením jsem si přečetl článek Jakuba Augustina Valenty, terciáře avrillských dominikánů, kde se vyznává z toho, že je zastáncem absolutní svobody slova. Doslova ve svém redaktorském moudru napsal:  Jsem zastáncem absolutní svobody slova, univerzálního „Hyde parku“. Každý má mít možnost mluvit, co mu slina na jazyk a prst do klávesnice přinese. Pokud by snad tato zásada neplatila univerzálně a bez omezení, svoboda slova zaniká". ( Zdroj: http://chrudimskenoviny.cz/…/jakub-valenta-j

Suspenze Pio Olaha OP

Arcibiskupství pražské vydalo prohlášení, ve kterém se praví: "představený a ordinář, provinciál Řádu bratří kazatelů (dominikánů) P. Benedikt Mohelník OP. Ten sdělil pražskému arcibiskupovi Mons. Dominiku Dukovi, že jmenovanému P. Oláhovi zaslal dopis, kde jej upozorňuje na církevní předpisy, dle kterých již nemá pověření ke svátostným úkonům, tedy ani k vysluhování mše svaté". Zdroj: http://www.apha.cz/sdeleni-arcibiskupstvi-prazskeho Reakční pozorovatel nepochybuje, že uvedený prohomosexuální dominikán je zralý na kanonické tresty těžší než suspenze za svou prohomosexuální agendu.S politováním však musí konstatovat, že to není poprvé, co načapal koncilní sektu při neznalosti kanonického práva. Věc se má tak, že suspenze je zákaz vykonávat moc ze svěcení, příp. řízení a výkon práv spojených s úřadem. Bylo-li prohomosexuální individuum Oláh pouze suspendováno, nebyla mu odňata tím samým pravomoc (jurisdikce). Reakční pozorovatel si dovoluje upozornit doktory a docenty, že

Aby nejen v Menzingenu věděli co je čeká ...

Zpráva, že Bergooglio rozhořčený odporem k rozdávání šprcek, zřídil v Maltézském řádu protektorát není nijak překvapivá. Celá situace ukazuje velkou ráznost Falešného proroka a jeho pohůnků k těm, kdo si dovolí odporovat jeho revolučnímu kursu. Boffův papež postupuje zcela logicky v rámce svého zvráceného myšlení a je naivní se domnívat, že brandingované FSSPX bude jeho zásahů ušetřeno. Taktika je vždy stejná a používají ji i tajné služby, totiž využití vnitřních zrádců a kolaborantů s mocí KHS, kteří budou "ukázněně" spolupracovat (a donášet), až Jeho Něžnost zasáhne železnou pěstí.  Netřeba však vždy nějakých tajných infiltrací zednáři, tajnými agenty a tak podobně, i když ani to nelze vyloučit. Bohatě stačí  deprivovaní jedinci, kteří za pamlsek důležitosti hodí za hlavu zábrany a budou ochotně spolupracovat.  V době malin nezralých to byli různí čeřichové (agent StB Holeček, kámoš dr. Vlka), dnes Hluboké vedení a jeho pohůnci aplikují zásadu,