Přeskočit na hlavní obsah

Amoris laetitia a terrenum despicere

Na svátek sv. Alžběty Uherské nám v oraci Církev předkládá prosbu o to, abychom "štěstím světa pohrdli a věčně se radovali z útěchy nebes". Tento ryze katolický postoj vycházející ze zdravého realismu je v naprostém rozporu s mentalitou Bergoogliova pamfletu Amoris laetitia.

Čtyři kardinálové Walter Brandmüller, emeritní předseda Papežského komitétu historických věd, Raymond Leo Burke, patron suverénního maltézského řádu, Carlo Caffarra, emeritní arcibiskup Bologně a Joachim Meismer, emeritní arcibiskup Kolína n. R. se na Bergooglia obrátili se žádostí o odpověď na jejich dubia a ptají se: Ztratilo svou platnost předchozí Magisterium, založené na Písmu svatém a Tradici církve?

Na takový dotaz pochopitelně Falešný prorok nemůže odpověďt NE, ale buď bude mlčet, nebo se zřejmě uchýlí k modernistckým floskulím o živé dynamické tradici jak tento neomodernstcký pojem užil mj. Jan Pavel II. v motu proprio Ecclesia Dei. Otázka je to v pravdě prekérní. 

Je jistě dobré, že ofcielní prelátí přicházejí na to, že ani papež nemá autoritu k převracení tradice Církve, jen je třeba být důsledný a nezastavit se u  . přikázání,  ale začít tím prvním a přiznat si, že na počátku tohoto marasmu stojí jedovatý  2. vatikánsý koncil s jeho náboženskou svobodou, synkretismem, kolegialitou, hoministickým budovatelstvím a pochybnou subsistit ecclesiologií. 

Jak uvádí server www.lumendelumine.cz :  Ve Vatikáně koluje pozorně studovaný dokument Arnalda Xaviera da Silveiry : Teoretická hypotéza o heretickém papeži, kterou v červnu vydal nakladatel Marco Solfanelli z Chieti. Iniciativa čtyř kardinálů je součástí procesu odporu a je zatím jeho první fází. Vývoj uvidíme v následujících měsících. ( Zdroj: http://www.lumendelumine.cz/index.php?page=ohlasy-na-kardinalska-dubia ).

Možná poprvé v dějinách bude třeba rozhodnout, zda je možno deklarovat uprázdnění stolce pro notorickou herezi, najde-li se k tomu dost odvážných prelátů, které koncilní (de)formace  nepřipravila o rozum a Víru , a mohlo by to přinést nejen katarzi, ale i otevřené schisma, které by koncilní sekta pravděpodobně vyvolala.

Dle kanonického práva totiž ztrácí úřad ten, kdo veřejně odpadne od katolické víry (srv. CIC can. 194, 2°), nicméně odstranění musí vykonat příslušný představený a v případě konkludentní resignace papeže není určen právní institut, který by takového heretika odstranil. 

V každém případě je potěšující, že na rozdíl od proradného +Fellaye FSSPX jsou shora uvedení kardinálové ochotni riskovat vlastní osobní potíže a otevřeně se Bergoogliovým eskapádám postavit. 

Jinou otázkou je, zda by vyřešení problému Bergooglio mohlo vést v konečném důsledku k zahájení restaurace, nebo spíše k reinstalaci koncilního konservativismu ratzingerovského střihu.



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kdo je fr. Albert T.O.P. alias psudoodporák Jakub Augustin Valenta

Ačkoliv se stále více utahují šrouby politické korektnosti, patří k učení Církve mj. odmítnutí ideologie absolutní svobody slova, která je zednářským výdobytkem odsouzeným mj. encyklikou Mirari vos arbitramur Řehoře XVI. Nedomnívám se, že je správné postihovat např. politicky nekorektní názory na některé historické události či vyhazovat kvůli tomu lidi z práce. Přesto civilizovaný stát musí určité projevy škodící obecnému dobru (např. pornografie, pomluvy, hlásání bludů) omezit. S pobavením jsem si přečetl článek Jakuba Augustina Valenty, terciáře avrillských dominikánů, kde se vyznává z toho, že je zastáncem absolutní svobody slova. Doslova ve svém redaktorském moudru napsal:  Jsem zastáncem absolutní svobody slova, univerzálního „Hyde parku“. Každý má mít možnost mluvit, co mu slina na jazyk a prst do klávesnice přinese. Pokud by snad tato zásada neplatila univerzálně a bez omezení, svoboda slova zaniká". ( Zdroj: http://chrudimskenoviny.cz/…/jakub-valenta-j...

Stále blíže otevřenému schismatu?

Biskup Richard Williamson v reakci na Bergoogliovu odpověď na 5 dubií 4 biskupů vidí stále blíže otevřené schisma, neboť současný "nájemník" na Petrově stolci je opravdu silná kávička i pro koncilní konservativce a ratzingeriány. Obvinění papeže z hereze biskupy ze struktury se jeví stále reálnější a již nejde jen o jakási marginální prohlášení sedisvakantistických "bojůvek".  Bergooglio zjevně nepřijal výzvu ke korekci,  bratrské napomenutí 4 biskupů se minulo zamýšleným účinkem a zatvrzele trvá na svém morálním realitivismu. Dojde-li k otevřenému schismatu nevíme, ale lze se obávat, že "Otec z Hlubin" má již záložní plán, kdy jako zdánlivě katolickou alternativu představí koncilní konservatismus, který se ve srovnání s bergoogliánskou spouští může jevit jako skutečně katolický, přičemž je otázkou, jak by se k celé šarádě postavil proradný + Fellay, který si s  Bergoogliem ladí notičky k zapojení do synkretistické ZOO koncilního náboženství.  ...

Hnutí pro život ČR: dávka pro ty, co neberou dávky

Už delší dobu mně sere Hnutí pro život ČR. Nikoliv proto, že je proti potratům, ale proto, že je ovládáno Opus Dei a pravicující ideologií. Každý skutečný tradicionalista, či chcete-li konservativec ví, že existuje tzv. falešná pravice a který pravice koneckonců není falešná, když je ten pojem vlastně revoluční. K věci: HPŽ přišlo s vypečeným nápadem. Aby tzv. středostavovská rodina nenechala hodit třetí děcko do kýblu, chce jim prosadit dávku 200.000,- Kč.  Zatímco pravicující politici (naposledy v tom vynikal Ten, který dře jako kůň) neustále utahují šrouby sockám kecy o adresnosti dávek, HPŽ navrhuje tuto dávku jen pro bohaté, tj. dostali by ji pouze ti, kteří neberou dávky na bydlení.  Při současných cenách bydlení však zejména v Praze musí brát dávku na bydlení i rodina, kde živitel pracuje, není-li nějakým hodně dobře placeným zaměstnancem, nebo členem ekonomické sekty, která mu pořídí bydlení.  Výslededek návrhu je tedy prostý: děti socek, tj. i tě...