Přeskočit na hlavní obsah

A to všechno pro šekel ...

Dobře informovaný zdroj již před delším časem informoval, že Brněnský prior FSSPX a pěstitel slepic sbírá podpisy k registraci FSSPX v ČR za účelem podání návrhu na regisatraci církve a náboženské společnosti, neboť mu zapsaný spolek s podivnými gumovými cíli ve stanovách  Credidimus caritati z.s. již jako zvoneček zřejmě nestačí. 

Věc má dva poněkud problematické aspekty.

1. Bývávaly doby, kdy stejný nejhorlivější pastýř upozorňoval hierarchii Amtskirche na to, jak dokáží oni FSSPX financovat apoštolát z peněz poskytovaných věřícími bez státních cecků. Zřejmě změnil názor či spíše ucítil šekely.

2. Zákon č. 3/2002 Sb. v §10 uvádí:  

(1) Návrh na registraci církve a náboženské společnosti podávají ministerstvu nejméně tři fyzické osoby, které dosáhly věku 18 let, jsou svéprávné a jsou občany České republiky nebo cizinci s trvalým pobytem v České republice (dále jen "přípravný výbor"). Členové přípravného výboru návrh podepíší a uvedou své osobní údaje. V návrhu přípravný výbor určí, kdo z jeho členů je zmocněn jednat jménem přípravného výboru. Podpisy členů přípravného výboru musí být úředně ověřeny.10)
(2) Návrh na registraci církve a náboženské společnosti musí obsahovat
a) základní charakteristiku církve a náboženské společnosti, jejího učení a poslání,
b) zápis o založení církve a náboženské společnosti na území České republiky,
c) v originále podpisy nejméně 300 zletilých občanů České republiky nebo cizinců s trvalým pobytem v České republice hlásících se k této církvi a náboženské společnosti, s uvedením jejich osobních údajů podle tohoto zákona a s uvedením totožného textu na každém podpisovém archu, který uvádí plný název církve a náboženské společnosti, sbírající podpisy pro účel její registrace, a z něhož je patrné, že podpisový arch je podepisován pouze osobou hlásící se k této církvi a náboženské společnosti,11)
d) základní dokument.
(3) Základní dokument církve a náboženské společnosti předkládaný podle odstavce 2 písm. d) musí obsahovat
a) název církve a náboženské společnosti; název církve a náboženské společnosti nemusí obsahovat označení její právní formy,
b) poslání církve a náboženské společnosti a základní články její víry,
c) sídlo církve a náboženské společnosti na území České republiky,
d) označení statutárního orgánu církve a náboženské společnosti, způsob jeho jednání a jeho ustavování a odvolávání, délku funkčního období jeho členů, popřípadě označení dalších orgánů církve a náboženské společnosti a orgánů řeholních institucí, které jsou oprávněny podávat návrhy podle tohoto zákona, rozsah tohoto oprávnění a způsob jednání jménem církve a náboženské společnosti,
e) osobní údaje členů statutárního orgánu, jsou-li členové statutárního orgánu v době podání návrhu ustaveni,
f) organizační strukturu církve a náboženské společnosti, včetně kontrolního orgánu nebo orgánů, jejich složení a působnost, jsou-li zřízeny, a výčtu všech typů právnických osob, které budou navrhovány k evidenci v souladu s tímto zákonem podle § 15a odst. 1, způsob jejich zřizování a rušení, včetně případného uvedení právního nástupce při jejich zániku, označení jejich statutárních orgánů, způsob jejich ustavování a odvolávání, délku funkčního období členů statutárních orgánů,
g) způsob ustavování a odvolávání duchovních a seznam v církvi a náboženské společnosti používaných označení duchovních,
h) způsob schvalování změn základního dokumentu a těch dokumentů církve a náboženské společnosti a jejich změn, které jsou přikládány k základnímu dokumentu, nebo z nichž jsou uváděny údaje do základního dokumentu,
i) začlenění církve a náboženské společnosti do struktur církve a náboženské společnosti mimo území České republiky,
j) zásady hospodaření církve a náboženské společnosti, zejména způsob získávání finančních prostředků, včetně rozsahu oprávnění osob, orgánů a jiných institucí církve nebo náboženské společnosti k nakládání s majetkem a údaje podle § 27 odst. 5,
k) způsob naložení s likvidačním zůstatkem, který vyplyne z likvidace církve a náboženské společnosti,
l) práva a povinnosti osob hlásících se k církvi a náboženské společnosti.
(4) Jménem církve a náboženské společnosti jedná až do vytvoření statutárního orgánu přípravný výbor.
(5) Pokud v době podání návrhu na registraci církve a náboženské společnosti nejsou členové statutárního orgánu ustaveni, oznámí jejich osobní údaje podle odstavce 3 písm. e) církev a náboženská společnost do 10 dnů od jejich ustavení.

Z uvedených podmínek je zřejmé, že dokumenty, které chce podat jsou zakladatelskými dokumenty církve či náboženské společnosti, zakládané technikou zakládání spolku či odborové centrály s přípravným výborem.  

Položme si otázku, bude registrovat církev? Kterou? Katolická církev registrována je. Nebo bude registrovat náboženskou společnost? To asi. Co se tím pak myslí? Totéž co v Dignitatis humanae, kde se horuje pro náboženskou svobodu náboženských společností, přičemž je tento dvojznačný text  možno chápat jako náboženské společnosti ve smyslu katolických společností (řádů, konfaternit, charit ...) nebo ve smyslu širším, ve smyslu náboženských sekt. 

Motivace Brněnského priora je zjevně mimořádně jasná, jde o státní penězovod. Contras potěšila rovněž informace o tom, že někteří nepodepsali ba podpis byl i odvolán. Zatímco Fellayův vlak míří do Říma, uchovali si četní drazí věřící dostatek katolického instinktu a nepodlehly kampani za šekel, o který v poledku jde.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kdo je fr. Albert T.O.P. alias psudoodporák Jakub Augustin Valenta

Ačkoliv se stále více utahují šrouby politické korektnosti, patří k učení Církve mj. odmítnutí ideologie absolutní svobody slova, která je zednářským výdobytkem odsouzeným mj. encyklikou Mirari vos arbitramur Řehoře XVI. Nedomnívám se, že je správné postihovat např. politicky nekorektní názory na některé historické události či vyhazovat kvůli tomu lidi z práce. Přesto civilizovaný stát musí určité projevy škodící obecnému dobru (např. pornografie, pomluvy, hlásání bludů) omezit. S pobavením jsem si přečetl článek Jakuba Augustina Valenty, terciáře avrillských dominikánů, kde se vyznává z toho, že je zastáncem absolutní svobody slova. Doslova ve svém redaktorském moudru napsal:  Jsem zastáncem absolutní svobody slova, univerzálního „Hyde parku“. Každý má mít možnost mluvit, co mu slina na jazyk a prst do klávesnice přinese. Pokud by snad tato zásada neplatila univerzálně a bez omezení, svoboda slova zaniká". ( Zdroj: http://chrudimskenoviny.cz/…/jakub-valenta-j

Suspenze Pio Olaha OP

Arcibiskupství pražské vydalo prohlášení, ve kterém se praví: "představený a ordinář, provinciál Řádu bratří kazatelů (dominikánů) P. Benedikt Mohelník OP. Ten sdělil pražskému arcibiskupovi Mons. Dominiku Dukovi, že jmenovanému P. Oláhovi zaslal dopis, kde jej upozorňuje na církevní předpisy, dle kterých již nemá pověření ke svátostným úkonům, tedy ani k vysluhování mše svaté". Zdroj: http://www.apha.cz/sdeleni-arcibiskupstvi-prazskeho Reakční pozorovatel nepochybuje, že uvedený prohomosexuální dominikán je zralý na kanonické tresty těžší než suspenze za svou prohomosexuální agendu.S politováním však musí konstatovat, že to není poprvé, co načapal koncilní sektu při neznalosti kanonického práva. Věc se má tak, že suspenze je zákaz vykonávat moc ze svěcení, příp. řízení a výkon práv spojených s úřadem. Bylo-li prohomosexuální individuum Oláh pouze suspendováno, nebyla mu odňata tím samým pravomoc (jurisdikce). Reakční pozorovatel si dovoluje upozornit doktory a docenty, že

Hnutí pro život ČR: dávka pro ty, co neberou dávky

Už delší dobu mně sere Hnutí pro život ČR. Nikoliv proto, že je proti potratům, ale proto, že je ovládáno Opus Dei a pravicující ideologií. Každý skutečný tradicionalista, či chcete-li konservativec ví, že existuje tzv. falešná pravice a který pravice koneckonců není falešná, když je ten pojem vlastně revoluční. K věci: HPŽ přišlo s vypečeným nápadem. Aby tzv. středostavovská rodina nenechala hodit třetí děcko do kýblu, chce jim prosadit dávku 200.000,- Kč.  Zatímco pravicující politici (naposledy v tom vynikal Ten, který dře jako kůň) neustále utahují šrouby sockám kecy o adresnosti dávek, HPŽ navrhuje tuto dávku jen pro bohaté, tj. dostali by ji pouze ti, kteří neberou dávky na bydlení.  Při současných cenách bydlení však zejména v Praze musí brát dávku na bydlení i rodina, kde živitel pracuje, není-li nějakým hodně dobře placeným zaměstnancem, nebo členem ekonomické sekty, která mu pořídí bydlení.  Výslededek návrhu je tedy prostý: děti socek, tj. i těch kdo pracují